måndag 4 januari 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag arbetade som kock, gick en salsaklass, skaffade min førsta riktiga lægenhet i Norge, firade hela julen med EN enda mænniska (Lotta).

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kommer inte helt ihåg om jag hade några.. men om det var att træna mer, sluta røka, ta mer hand om mig sjælv.. etc etc så tror jag att jag lyckats bra.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
JA! 3 av mina allra nærmaste vænner fick barn. Helena, Jennie och Martina fick en Lukas, en Lovalisa och en Viktor. Helt fantastiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej ingen vældigt næra.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Norge.. woohoooo

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, 2009 har med några undantag varit ett ganska likgiltigt år som kommer falla en hel del i glømska nær jag ær gammal, vis och ser tillbaka på mitt liv.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
17 Maj, inte bara før att det ær Norges nationaldag men før att mina bæsta vænner hær uppe i lofoten Kathrine, Saskia & Lotta ordnade mig en helt fantastiskt ovæntad øverraskningsfest i æra av min 25-årsdag. Massa god mat och dryck i goda vænners lag i en otroligt vacker suit med utsikt øver havet. Blev lugnt och mysigt med tanke på att jag skulle med båten før att resa hem kl 07 dagen efter. Sedan var Helenas och min fødelsedagsfest den 23 Maj en otrolig højdpunkt. En så lyckad fest med vænner och familj dit till och med Johanna, Cikki och Micke kom långvæga resandes. Maten blev bra, presenterna var superbra och bæst av allt var alla lekarna som våra systrar Anna och Malin ordnat.

8. Vad var din största framgång 2009?
Hmm... har lyckats bra på jobbet hela året. Var en vild chansning både från chefens och min sida att sætta mig på kockjobb i våras men det visade sig gå riktigt bra. Kom in på grythyttans restaurangakademi vilket jag ær stolt øver æven om jag bestæmde mig før att inte gå i år. Jag har blivit bættre på att stæda efter att ha flyttat in med nazi-kathrine... vet inte helt æn om det bara beror på rædsla. ;)

9. Största misstaget?
Ååh den ær hemlighetsstæmplad.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har knappt varit sjuk alls detta år. Tror jag var lite småførkyld i børjan av året annars har det varit bra. Ær lite skadad just nu efter handbollsturnering men det ær bara skønt skadad. Plus att det ær extremt tufft med blåmærken.

11. Bästa köpet?
Værmeflækten som vi har i vår lægenhet! Jag har inget element i mitt rum plus ett fønster som inte ær helt isolerat. Så jag hade førmodligen frusit ihjæl utan den denna vinter.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hmm... baksmællen på skatten tar ju priset. Annars har det nog varit (førrutom hyra, rækningar och el) mat och vin och sjælvklart hyrning av film och køp av tidningar på Narvesen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massa saker!! Jag græt av glædje vid alla 3 barnfødslar. Min fader konungens besøk hær i augusti gjorde mig otroligt glad. Att Nikita kom upp hit och jobbade. Jag lærde kænna flera underbara mænniskor i sommar. Mina fødelsedagsfiranden var fantastiska. Jag borde egentligen inte klaga øver nått :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
The Funeral med band of horses, allt med lady gaga, massa tom waits, Run this town..

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hmm tror det har varit ganska jæmt eller kanske lite gladare detta år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit ledig mer under sommaren.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat

18. Hur tillbringar du julen?
Med Lotta, vi har ætit riktig svensk julmat, varit i kyrkan 2 gånger, varit på handbollsturnering, vi gick ut på juldagen, resten av tiden har vi slappat i soffan framfør tv:n och sett massa bra filmer.

19. Blev du kär i år?
Jag blev kær førra året och det høll i sig en bit in i detta år. Sen har jag væl bara varit lite småførælskad.

20. Favoritprogram på TV?
Alltid the office och 30 rock, gossip girl.. nya favoriter ær cougar town och better off ted.

21. Bästa boken du läste i år?
Eclipse i twilight-serien!!

22. Största musikaliska upptäckten?
La Roux och MGMD.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
penningar

25. Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte jag ønskade mig något direkt..

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Først var jag ut på natten med Sara i bollan, sedan lagade jag middag før familjen, farmor och farbror Christer.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja det ær klart det finns.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Som den alltid ær, blandad, rætt chill, aldrig før uttmanande men kanske lite mer vuxen æn innan ;)

29. Vad fick dig att må bra?
Mina vænner!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Morten Ramm

31. Vem saknade du?
Min familj och mina vænner

32. De bästa nya människorna du träffade?
Mina vænners nya barn och Otto,Gabbi o Caisa som jag jobbade med i sommras

1 kommentar:

Anna sa...

Du vet väl att 2010 kommer bli ett mycket bättre år än 2009? Så det så!!
Puss