fredag 31 juli 2009

vet inte vad jag ska skriva förrutom att jag är helt slut och hatar mitt jobb just nu, eller rättare sagt ETT av mina jobb. Jobbar varje dag, låånga dagar. Dagarna som kock börjar bli oresonligt långa och klaustrofobiskt obarmhärtiga. Vill man skjuta sig själv 3 gånger under ett arbetspass är något fel.

De positiva är dock starkare än det negativa!! För även om jag är ubermegabitchen på bacalao så kan jag umgås på "fritiden" med de absolut underbaraste människor som är ubermegabitches på deras egna restauranger. Den kärlek jag känner för Lotta och Saskia är helt obeskrivbar. Jag känner mig förälskad så fort vi har träffats. De gör att jag pallar med att vara så långt bort från vänner och familj.

Vi har en helt fantastisk Italientur planerad. Början av oktober; flyg ner till Rom, där i 4-5 dagar, tåg upp genom toscana, besök i firenze och självklart i chianti.. vidare upp genom piemonte som är i mitt tycke Italiens absolut mest fantastiska vinområde och avslut i Milano och sedan flyg hem. Baah de kommer bli så sjukt bra!

Sov gott alla kockobahias.. för de ska jag göra

1 kommentar:

Svorsken sa...

Skønt att du iallafall har hærliga mænniskor rundt deg nær jobbet suger!
den dær nordnorsken lær vi kanse gjøre noe med,skjønner jo knappt=p
Skall du hjemover nått i høst føresten???